مروری بر نکات مهم برای خرید سیلندر یا تانک اکسیژن مایع
نوشته شده توسط : unexer

سیلندرهای گاز یا تانک های قابل حمل اکسیژن هنوز هم به طور گسترده در بیمارستان ها و کلینیک های سرپایی استفاده می شود. در حالی که غلظت های اکسیژن قابل حمل به طور فزاینده ای برای اکسیژن درمانی طولانی مدت عملی تر می شوند ، هنوز مکانی برای تانک های قابل حمل وجود دارد. بسیاری از پزشکان اکسیژن درمانی را از طریق خرید تانک اکسیژن مایع قابل حمل استاندارد تجویز می کنند تا زمانی که بیمار از اکسیژن استفاده کند یا راه حل طولانی مدت لازم شود.

دو فاز اکسیژن برای نگهداری در تانک های اکسیژن قابل حمل

بررسی اجمالی تانک های یا سیلندرهای اکسیژن اکسیژن خالص در یک تانک قابل حمل در 2 حالت مختلف وجود دارد: گاز اکسیژن فشرده و اکسیژن مایع.

گاز اکسیژن فشرده

هوایی که در شرایط جوی استاندارد تنفس میکنیم حاوی 21٪ اکسیژن و 79٪ نیتروژن (همراه با برخی گازهای کمیاب) است. با این حال ، گاز اکسیژن فشرده 99.5٪ اکسیژن خالص است. تولیدکنندگان اکسیژن را از جو استخراج می کنند و فقط مولکول های گاز اکسیژن را فشرده میکنند ، سپس تانک های آلومینیوم را پر می کنند تا به فشار حدود 2200 پوند بر اینچ مربع (PSI) برسند. برای مقایسه ، فشار هوا در یک تایر استاندارد اتومبیل سدان حدود 40-44 PSI است ، بنابراین تانک های اکسیژن تحت فشار بیشتری قرار دارند.

 

هنگامی که گاز اکسیژن فشرده از تانک قابل حمل اکسیژن آزاد می شود ، فشار زیاد درون تانک اکسیژن مایع  را به سمت خارج وارد می کند. آزاد شدن فشار جریان لیتر اکسیژن را ایجاد می کند که به دستگاه اکسیژن رسانی مورد نظر شما می رسد (مانند کانول بینی یا ماسک اکسیژن).

اکسیژن مایع

اکسیژن مایع نیز 99.5٪ اکسیژن خالص است ، اما به صورت مایع ذخیره می شود. اکسیژن مایع با خنک شدن گاز اکسیژن تا 297- درجه فارنهایت ایجاد می شود (1). اکسیژن مایع در معرض دمای گرمتر قرار می گیرد ، دوباره به گاز تبدیل می شود. هنگام استفاده پس از خرید تانک اکسیژن مایع ، گاز تبدیل شده از طریق دستگاه اکسیژن رسانی مورد نظر شما به بیرون جریان می یابد ، مشابه گاز اکسیژن فشرده. برای جلوگیری از تبخیر ناخواسته ، اکسیژن مایع باید در تانک مخصوصی که به عنوان قمقمه برای سرد نگه داشتن مایع ذخیره می شود ، ذخیره شود.

اکثر بیماران برای تشخیص جدید اکسیژن مایع تجویز نمی شوند. اکسیژن مایع به دلیل تجهیزات اضافی و آموزش مورد نیاز برای استفاده ، معمولاً برای استفاده کوتاه مدت غیر عملی است. با این حال ، دلیل اینکه اکسیژن مایع هنوز هم گزینه طولانی مدت معقول است ارزان و کم حجم تر بودن آن است ، حتی اگر اکسیژن مایع چالش های اضافی دیگری را ایجاد کند که هنوز هم برای استفاده روزانه مطلوب نیست.

اندازه و ظرفیت تانک اکسیژن مایع قابل حمل

اندازه های مختلف سیلندر اکسیژن از صنعتی گرفته تا قابل حمل وجود دارد. با این حال ، تانک "E" تا حد زیادی متداول ترین است.

تانک "E" یک تانک آلومینیومی 3 فوت است که وزن آن حدود 8 پوند است و بسته به تولید کننده ، از اکسیژن فشرده 2200-3000 PSI حامل است. در صورت استفاده مداوم با 2 لیتر در دقیقه ، تانک  "E" حدود 5-6 ساعت دوام می آورد. در حالی که تانک  "E" هنوز قابل حمل در نظر گرفته می شود ، برای حمل راحت در مسافت طولانی بسیار بلند است ، بنابراین معمولاً با یک گاری همراه است.

خرید تانک اکسیژن فشرده یا تانک های اکسیژن مایع  قابل حمل

تانک های دیگری مانند تانک  "H" (که قابل حمل نیست) ، یا تانک های کوچکتر مانند تانک های "C" و "D" نیز وجود دارد. در حالی که تانک های "C" و "D" وزن کمتری دارند و دارای کیسه های حمل مناسب هستند ، ظرفیت کل آنها برای نگهداری اکسیژن فشرده کمتر است ، به این معنی که در کل اکسیژن کمتری در تانک  ذخیره می شود. بنابراین در حالی که تانک  "E" قابل حمل کمتری نسبت به تانک  "C" یا "D" است و برای حرکت به گاری احتیاج دارد ، ظرفیت بیشتر اکسیژن ذخیره شده آن را به تعادل ترین گزینه برای استفاده کوتاه مدت تبدیل می کند.

تنظیم کننده جریان

تنظیم کننده های جریان با تبدیل واحدهای فشار تانک  شما به تعدادی که در واحد جریان اندازه گیری می شوند ، یعنی لیتر در دقیقه (LPM) کار می کنند. این ویژگی از آن جهت مهم است که به شما کمک می کند مقدار مشخصی اکسیژن را برای آزادسازی تعیین کنید ، همان چیزی که توسط پزشک در LPM تجویز می شود. همچنین ، بدون تنظیم کننده ، استفاده پس از خرید تانک اکسیژن مایع  باز فقط مقدار زیادی گاز تحت فشار را به سرعت آزاد می کند ، که کاملا خطرناک است.

تنظیم کننده ها 2 نوع اصلی دارند: جریان مداوم و جریان دوز پالس.

جریان مداوم

اگر فقط از اکسیژن به صورت متناوب استفاده می کنید ، به احتمال زیاد تنظیم کننده جریان مداوم خواهید داشت. این تنظیم کننده ها به شما امکان می دهند LPM را طبق دستور پزشک تنظیم کنید و همان سطح اکسیژن را تا زمانی که تانک تمام شود یا به صورت دستی خاموش شود ، حفظ خواهید کرد.

جریان دوز نبض

تنظیم کننده های جریان دوز پالس کمی پیچیده تر هستند. با تنظیم کننده دوز پالس ، می توانید ظرفیت موثر تانک اکسیژن مایع قابل حمل خود را تا 6 برابر افزایش دهید. تنظیم کننده این کار را فقط با آزاد کردن انفجارهای کوتاه اکسیژن هنگام استنشاق انجام می دهد ، بنابراین هنگام بازدم هدر رفت اکسیژن کمتری انجام می شود. همچنان می توانید LPM تجویز شده را به همان روش تنظیم کننده جریان مداوم تنظیم کنید.

چالش های موجود خرید تانک های اکسیژن مایع  قابل حمل برای استفاده طولانی مدت

چالش های موجود در تانک های اکسیژن قابل حمل برای استفاده طولانی مدت تانک های قابل حمل یک راه حل عالی برای استفاده کوتاه مدت است ، اما بیمارانی که برای مدت طولانی تری به اکسیژن نیاز دارند ممکن است با چالش های مهمی روبرو شوند:

تغییر مخازن اکسیژن مایع

با 5 تا 6 ساعت عمر ، مخازن اکسیژن قابل حمل "E" در صورت استفاده مداوم طولانی نمی مانند. اگر به اکسیژن مداوم نیاز دارید ، می توانید یک تنظیم کننده دوز نبض برای افزایش عمر مخزن خود تهیه کنید ، اما احتمالاً هنوز در حال تغییر تعویض مخازن یک روز در میان هستید.

خطر آتش سوزی

اکسیژن تحت فشار خطر آتش سوزی دارد. در حالی که اکسیژن موجود در اتمسفر فقط یک کاتالیزور برای آتش سوزی است ، اکسیژن فشرده باعث می شود مواد (که در غیر این صورت نمی سوزند) به راحتی آتش می گیرند. بنابراین هنگام ذخیره مخازن در خانه ، ضروری است که آنها را از هرگونه منبع جرقه ، گرما یا شعله دور نگه دارید.

هزینه

غلظت اکسیژن قابل حمل در جلو معمولاً گرانتر است ، اما مخازن قابل حمل تا زمانی که دیگر اکسیژن را متوقف نکنید ، هزینه بالایی دارند. اگر به اکسیژن مداوم نیاز دارید ، هزینه استفاده از مخازن در طولانی مدت بسیار بالاتر خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله ، ما برخی از اصول مخازن قابل حمل اکسیژن و چندین مورد مهم دیگر را که باید در مورد آنها بدانیم ، شرح دادیم. امیدوارم با این بررسی اجمالی ، آگاهی شما افزایش یافته باشد.

برای خرید تانک اکسیژن مایع و محصولات مشابه، می توانید به سایت تک گاز مراجعه نمایید.







:: برچسب‌ها: خرید تانک اکسیژن مایع ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/avatar10.jpg
سحر سالمی در تاریخ : 1399/11/1/3 - - گفته است :
پودر سنگ جوشقان از بهترین پودر سنگ های ایران است که میتوانید از شرکت پودرسازان نوع مرغوب آن را تهیه کنید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: